هیپنوتیزم درمانی

سلاااااااااااااااااااااااام...

مطلب این دفعه خیلی باحاله...اصلا چند وقته رفتم تو کار اثبات موفقیت دانشمندان و نخبگان ایرانی!

معمولا وقتی یکی می گه هیپنوتیزم همه به فکر روان درمانی و سرگرمی های شعبده باز ها

می افتن...

در صورتی که این علم مهم ترین و موثر ترین کاربرد هارو در درمان هم داره و خیلی ها ازش غافلن!!

امیدوارم خوشتون بیاد

هیپنوتیزم درمانی چیست؟
هیپنوتیزم درمانی به عنوان یک روش درمانی اصلی یا درمان کمکی موثر در بسیاری از انواع مشکلات جسمی و روانی کاربرد ارزشمندی دارد. هیپنوتیزم حالت تغییر یافته‌ای از هوشیاری است که طی آن درمانگر واجد شرایط این فرصت را پیدا می‌کند که با تاثیر مستقیم بر فرآیندهای ناخودآگاه و ارائه تلقینات درمانی مناسب به اصلاح ساختار روانی بیمار بپردازد و یا زمینه‌ای برای اجرای یک روش درمانی پزشکی مثل جراحی و ... فراهم سازد.

هیپنوتیزم در درمانهای پزشکی

علم هیپنوتیزم با تاثیر بر ذهن و روان انسان می‌‌تواند کاربردهای مختلفی در پزشکی و درمان بیماریها داشته باشد استفاده از هیپنوتیزم در کاهش و از بین بردن درد ، کاربرد هیپنوتیزم در دندانپزشکی ، بیهوشی و بی حسی در بیماران و کودکانی که امکان استفاده از روشهای دیگر نیست رواج دارد. علم هیپنوتیزم از راهکارهای مورد استفاده در پزشکی است و هیچگاه جایگزین درمانهای دیگر نخواهد بود.

مطالعات نشان داده است استفاده از هیپنوتیزم برای درمان تب یونجه نیز کاربرد دارد. نتیایج این مطالعات نشان داده است که هیپنوتیزم به کاهش برخی عوارض از جمله آبریزش بینی می‌شود. روند این کاهش با تغییر جریان خون اتفاق می‌افتد. همچنین از هیپنوتیزم برای درمان پیشگیری از سردردهای مزمن میگرن و سردردهای عصبی ، زایمان بدون درد ، درمان بیماریهای روان تنی مثل زخم معده ، آسم ، فشار خون ، التیام بیماریهای پوستی ، کاهش عوارض شیمی درمانی ، کنترل خونریزی در جراحیها و در امور روانپزشکی کاربرد دارد. هیپنوتیزم همچنین به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

هیپنوتراپیت کیست؟

هیپنوتراپیت فردی است که از روش هیپنوتیزم برای درمان بیماریها استفاده می‌کند. اما باید توجه داشت هیپنوتراپی یا درمان با هیپنوتیزم زمانی مطمئن خواهد بود که توسط سازمانهای معتبر و افراد متخصص انجام بگیرد. این افراد متخصصین علوم پزشکی ، روان شناسان ، روانپزشکان را در بر می‌گیرد. و همچنین افرادی که از منابع و سازمانهای معتبر آموزش لازم را دیده و دارای گواهی تخصص در هیپنوتراپی هستند.

درمانگر بایستی تجربه کافی کاربرد هیپنوتیزم را در افراد طبیعی و بیمار داشته باشد تا از واکنشهای بیمار در جریان هیپنوتیزم نه در شگفت شده و نه به سرعت خشنود شود. درمانگر در شروع کار باید بداند ممکن است بیمار پاسخ درمانی مناسبی به هیپنوتیزم ندهد. همچنین انتخاب بیمار را به درستی انجام دهد و از انتخاب افرادی که مناسب برای هیپنوتراپی نیستند، خودداری نماید.

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی برداشت لیپوم به روش هیپنوتیزم


عمل جراحی برداشت لیپوم به روش هیپنوتیزم با موفقیت در مشهد انجام شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، این عمل بر روی یک مرد 26 ساله مبتلا به تومور خوش خیم سلول های چربی (لیپوم) توسط دکتر مصطفی مهرابی بهار دانشیار و عضو هیئت علمی گروه جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دکتر مهدی فتحی استادیار بیهوشی و دبیر انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع )با موفقیت انجام شد .

مهدی فتحی استادیار گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص این عمل گفت : در این روش با ارائه تلقینات بی دردی به بیمار شرایطی فراهم شد تا بیمار هیچگونه دردی در حین عمل و پس از عمل نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در این عمل هیچگونه داروی مسکن یا هوشبر استفاده نشد و بیمار در طول عمل قادر بود با تیم درمانی صحبت کند خاطر نشان کرد : بیمار برای انجام این فرایند نیازی به ناشتا بودن نداشت و صبح روز عمل صبحانه خود را میل کرده بود.

دبیر انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران با بیان اینکه انجام هیپنوتیزم و عمل جراحی حدود بیست دقیقه به طول انجامید تصریح کرد: عدم نیازبه مسکن و هوشبر و عدم وجود تهوع و درد پس از عمل و هشیاری بیمار در حین عمل را از عمده ترین فواید این روش به شمار می رود 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد : اگر بیمار به درستی برای انجام هیپنوتیزم انتخاب شود بسیاری از عملها از جمله جراحی لثه ، جراحی های شکمی ، اندام تحتانی ، چشم ، جراحی اطفال را می توان با استفاده از این روش انجام داد.

همچنین دکتر مهرابی بهار جراح این عمل نیز ازعدم درد بیمار و عدم تغییر در همودینامیک بیمار خبر داد و موفقیت این فرآیند را تایید کرد.

منبع: http://www.yjc.ir

عمل سزارین توسط هیپنوتیزم


ایسنا: دکتر رویا خدایی، متخصص زنان، زایمان و نازایی و جراح این عمل در خصوص این عمل سزارین، گفت: «سارا توسلی» به عنوان دومین مادر ایرانی، صبح امروز موفق به تولد فرزند خود با انجام عمل سزارین با استفاده از هیپنوتیزم بدون بیهوشی در بیمارستان پیامبران تهران شد.

به گفته وی، وضعیت بالینی این مادر و پسرش در حال حاضر مناسب است و در سلامتی کامل به سر می‌برند.

خرداد ماه سال گذشته نیز طی یک عمل سزارین بدون بیهوشی با استفاده از هیپنوتیزم، نوزاد دختری به نام «ساقی حسنلو» در بیمارستان عیوض زاده تهران متولد شد.

دکتر خدایی که جراحی عمل سال گذشته را نیز بر عهده داشته است با اشاره به عوارض عمل جراحی سزارین گفت: با انجام این روش، عوارض بیهوشی کاملا حذف می‌شود، البته در حین عمل علائم حیاتی بیمار تحت مانیتورینگ کامل بوده و متخصص بیهوشی برای مواقع اضطراری در اتاق عمل حضور دارد.

وی تصریح کرد: تقریبا نیم ساعت عمل القای بی‌دردی با هیپنوتیزم و نیم ساعت کل جراحی طول کشید. تنها مشکل، خونریزی مختصری بود که به علت کنترل خونریزی زیرعروق بیمار، زمان زیادی را از ما گرفت ولی با این وجود مادر هم اکنون در هوشیاری کامل در ریکاوری است.

خدایی درباره استفاده از این روش در عمل‌های جراحی دیگر گفت: عمل‌های جراحی هر چه سبکتر باشد، انجامش توسط هیپنوتیزم راحت‌تر است. سزارین به علت پارگی شکم و باز شدن لایه‌های رحم جزو عمل‌های سنگین است، به عنوان مثال می‌توان عمل‌های جراحی پوست، نمونه برداری از سینه را که نیازی به شکافتن عمق بافتها نیست، با روش هیپنوتیزم انجام داد.

این متخصص زنان و زایمان با طرح این مطلب که چنین عمل‌هایی تاکنون در دنیا انجام نشده است، علت این امر را نبود متخصصان هیپنوتیزم و افراد باشهامتی چون دو مادر ایرانی تحت این جراحی‌ها عنوان کرد که جرات پیشگام شدن در این زمینه‌ها را داشته‌اند.

وی با اذعان به این که در جامعه افراد سو‌ء استفاده‌گری هستند که می‌خواهند از روش‌هایی مثل هیپنوتیزم بهره ببرند، خاطرنشان کرد: توصیه من به مردم این است که سعی کنند فرد مورد نظرشان شناخته شده و قابل اعتماد باشد و در این زمینه اطلاعاتشان را کامل کنند.

دکتر خدایی اعلام کرد: علوم زیبایی داریم که متاسفانه با خرافات آغشته شده و بر اثر ناآگاهی به مرور در هاله‌ای از گرد و غبار قرار گرفته که تمام سعی ما باید این باشد که این گرد و خاکها را کنار بزنیم و زیباییهای آن را بشناسیم و از آن استفاده کنیم.

حسین الماسیان، متخصصن هیپنوتیزم و هیپنوتراپی و عضو تیم جراحی هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا خاطرنشان کرد: این عمل بسیار خوب بود. هیپنوتیزم می‌تواند بسیار قوی باشد، ولی در مواردی ممکن است بیمار به دلیل فشارهای زیادی مثل جا انداختن رحم، تغییر وضعیت داده و درد را احساس کند، ولی به کمک خدا و کادر پزشکی، مادر و کودک سالم هستند و بعد از عمل هیچ گونه دردی ندارند.

وی در خصوص استفاده افراد از این روش، اظهار کرد: افرادی که تمایل به انجام چنین عملهایی دارند، قبل از انجام آن آزمایش می‌شوند و در صورت مثبت بودن در تمرینات می‌توانند عمل را انجام دهند.

دکتر مهران فرد ــ روانشناس بالینی و مدیر گروه علمی روانشناسی تیم پزشکی ــ هم با اعلام این که ابتدا قصد انجام این عمل به صورت طبیعی بود، افزود: ابتدا به علت آرامش مادر و کودک تیم پزشکی قصد داشتند که به صورت طبیعی عمل زایمان را انجام دهند، ولی به علت سرعت رشد جنین که بیش از حد بود، این عمل به عمل سزارین تغییر یافت.

وی درباره دیگر کاربردهای درمانی هیپنوتیزم گفت: بسیاری از افراد مصرف کننده مواد مخدر پس از ترک موقتی اعتیاد، در ضمیر ناخودآگاه خود دوباره به سمت مصرف مجدد روی می‌آورند که ما می‌توانیم با علم هیپنوتیزم توسط ایجاد کردن تراوش در ضمیر ناخودآگاه بازگشت به مواد مخدر را از یاد بیمار ببریم.

دکتر مهران فرد، خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم از این روش در بیماری های اعصاب و روان، افسردگی، اضطراب، ام اس و جراحی‌های مختلف استفاده کرد.

سارا توسلی هم دقایقی پس از تولد نوزادش در گفت‌و‌گویی کوتاه با خبرنگار ایسنا از موفقیت این جراحی بدون درد و تولد فرزندش در سلامت و آرامش کامل ابراز خرسندی کرد.



منبع: http://bahrambahonar.mihanblog.com
نظرات 13 + ارسال نظر
رقیه جمعه 26 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:15 ب.ظ http://a-s-e-m-a-n.blogfa.com

اپ خوبی بود من عاشق کارهای پزشکیم

Ali جمعه 26 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:16 ب.ظ http://www.olden.ir

جالبه...
فکر نمیکردم هیپنوتیزم انقدر کارایی داشته باشه
برای بار 100 ام ممنون که تو وبلاگم نظر میزارید

behnam شنبه 27 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:25 ب.ظ http://bafry.blogsky.com

ممنون از اینکه سر زدی.چشم . واسه آپ های جدیدم بهت خبر میدم.خوش باشی

ادریس شنبه 27 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:36 ب.ظ http://arasheravan.blogsky.com/

سلام

مرسی عالی بود ...

تبلیغ نشه ولی دکتر مهرابی رو میشناسم کارش درسته

علی.فاطمه یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 03:57 ب.ظ http://love-eternal2.blogfa.com

...*I♥U**I♥U*.....*I♥U**I♥U*....
.*I♥U*......*I♥U*.*I♥U*....*I♥U*..
.*I♥U*...........*I♥U*..........*I♥U*..
..*I♥U*......سلااااااااااااااااام....*I♥U*..
...*I♥U*..........اپیدم...........*I♥U*...
......*I♥U*...منتظـــــرما.....*I♥U*......
........*I♥U*...............*I♥U*........
...........*I♥U*.......*I♥U*...............
.........*I♥U*..............*I♥U*.......
...*I♥U**I♥U*.....*I♥U**I♥U*....
.*I♥U*......*I♥U*.*I♥U*....*I♥U*..
.*I♥U*...........*I♥U*..........*I♥U*..
..*I♥U*......سلااااااااااااااااام....*I♥U*..
...*I♥U*..........اپیدم...........*I♥U*...
......*I♥U*...منتظـــــرما.....*I♥U*......
........*I♥U*...............*I♥U*........
...........*I♥U*.......*I♥U*...........
..............*I♥U**I♥U*..............
....................*I♥U*..................
..............*I♥U**I♥U*...........

خیلی باحال بود =))

علی.فاطمه سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:40 ب.ظ http://love-eternal2.blogfa.com

سلام
خواهش میکنم
چشم
میسی از حضورت

ریحانه سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:33 ب.ظ http://reihandokht.blogfa.com

مطلبت مثل بقیه مطالبت خیلی گیرا و جذاب بود
منم یه جور هیپنوتیسمو واسه دندونپزشکی تجربه کردم. البته یه جورایی میشه گفت حواسپرتی. منم مهرابی رو میشناسم. به قول آقای ادریس: کارش خیلی درسته

کیاندخت چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:40 ب.ظ http://t-english.blogsky.com

سلام پریماه جون.
با 4 پست جدید اپم.
منتظر نظرات خوبت در هر کدوم از چهار پست هستم

عارفه پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 ق.ظ http://2khtare-barfi.blogfa.com

خوششمان آمد
خیلی باحال بود
ممنون از حضور پر مهرت

کیاندخت پنج‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:46 ب.ظ http://t-english.blogsky.com

salam azizam.
apam

ali سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:46 ب.ظ http://hamhame.ir

ایول....خیلی مطلب قشنگی بود...
راستی یادم رفت بگم که،ممنون به من سر زدی و نظرتو گذاشتی....

miss یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:55 ب.ظ http://tellurian-proud.blogfa.com/

سلام
اینم آدرس جدید

زهرا شنبه 9 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:47 ب.ظ http://zahrakazemzadeh.blogfa.com

سلام وبت خیلی خوبه بیاتبادل لینک کنیم عنوان وبلاگم:یک وبلاگ طنز بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد